close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מד חום לייזר – העתיד כבר כאן

מערכת שורשכה חשוון, תשפא12/11/2020

בזמן שמדחומי הכספית נעלמו מהעולם מתוך חשש להרעלה, מד חום הלייזר הרים את ראשו, וכבש את השוק בתחומו...

תגיות:
צילום: depositphotos
אף הורה לא מרגיש בנוח כשיש לילדיו חום. כשיש לילדים חום, לעיתים הדבר מלחיץ את ההורים, והם מבקשים למדוד את החום של הילד כל זמן קצר. למזלנו, הטכנולוגיה התפתחה מספיק, והיום אפשר למדוד את החום של הילד מבלי שיתוף פעולה מצידו, מה שמקל על ההורים הלחוצים.

חום הגוף – אינדיקציה למתרחש בגוף
חום הגוף של אדם הוא אינדיקציה לבריאותו, כאשר ברוב המקרים הוא מצביע על זיהום, דלקת, וירוס או מחלה, ואפילו ביוץ. חום גוף תקין נע בטווח של 36.6°C-37.6°C. יש לזכור שטמפרטורת הגוף הקבועה משתנה מאדם לאדם.

מדידת חום ללא מגע
צילום: depositphotos

כולנו זוכרים את התחושה של המדחום מתחת ללשון, כשנאלצנו להחזיק אותו דקות ארוכות ולחכות לצפצוף. מבלי ששמנו לב, העולם הספיק להתקדם פלאים וכיום אפשר למדוד חום בלחיצת כפתור, במגוון טכניקות שונות.

מה היתרונות של מד חום לייזר?
• אין צורך במגע – ניתן למדוד את החום ממרחק קצר, וללא מגע, מה שמאפשר מדידת חום למספר אנשים ברצף, ללא צורך לחטא את המכשיר. תארו לעצמכם מה היה קורה בתור בכניסה לסופר, אם היינו נאלצים שיחטאו את המדחום בין אדם לאדם.
• זמן המתנה של שתי שניות – בניגוד למדחום הקלאסי, ששמים מתחת ללשון, וממתינים דקה או שתיים, מד חום לייזר קובע תוך מספר שניות את החום. ההמלצה היא להצמיד את המדחום למצח במרווח של כ-3 סנטימרים, או אפילו לכף היד. ברוב מדי החום, המסך יהיה בצבע ירוק כשהחום תקין ונמצא בטווח הנורמה, ואדום כשהחום גבוה או נמוך מדי.
• אינו דורש את שיתוף הפעולה של המטופל – המדחום הישן דורש מהמטופל להחזיק את המדחום בפיו. כשאנחנו ניגשים למדוד חום לילדים קטנים, הדבר יכול להיות מאתגר. כשמדובר בילדים קטנים מאוד, יש קושי להחזיק את המדחום בפיהם, לעיתים הם משתוללים. בנוסף, כשהילדים סוף סוף נרדמו, אנחנו לא רוצים להעיר אותם כדי למדוד חום, ובכל זאת להיות רגועים שהכול בסדר. בזכות מד חום לייזר, זה מתאפשר.

מדידת חום של חפצים
כשיש ילדים קטנים בבית, מד חום לייזר הוא מצרך שימושי ביותר. ניתן למדוד בעזרתו את החום של בקבוק החלב, את טמפרטורת המים באמבטיה וכן הלאה. בלחיצת כפתור אפשר להתאים את הטמפרטורה האופטימלית, ולשמור על בטיחות הילדים.

פורץ דרך – וכובש את השוק
בזמן שמדחומי הכספית נעלמו מהעולם מתוך חשש להרעלה, מד חום הלייזר הרים את ראשו, וכבש את השוק בתחומו. מדובר בסוג ההמצאות האלה שנשאל את עצמנו – איך חיינו בלעדיהם, ונספר לנכדים שפעם מדדנו חום בעזרת מדחום מתחת ללשון, והם לא יאמינו למשמע אוזניהם. אפשר להבין למה מד חום לייזר כבש את השוק בסערה, והפך למכשיר נפוץ שרואים כמעט בכל בית עסק ומוסד רפואי.

האם מד חום לייזר הוא אמין?
תמיד יהיו את אלו שירימו גבה ויפקפקו במוצר החדש, וישאלו – האם הוא אמין?
המהירות והפשטות של המדחום ללא מגע בהחלט מעלה תהיות. בעיקר השאלה, אם זה כל כך פשוט וטוב, איפה הוא היה עד היום? האמת היא, שמדחום ללא מגע הוא אמין ומדויק, וניתן לסמוך עליו בכל הנוגע למדידת חום וקבלת החלטות רפואיות.

כיצד ניתן להשיג מד חום לייזר?
בחנות לציוד רפואי קיימים סוגים רבים של מדחום ללא מגע, בין אם מדובר בטכנולוגיית לייזר ובין אם מדובר בטכנולוגיית אינפרא אדום. בחרו את המדחום לפי הצורך, והתייעצו עם אנשי המקצוע בחנות כדי למצוא את המדחום שיענה על הצרכים שלכם.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה